LogoTver State University Repository

МЕХАНИЗМЫ МОДЕЛИРОВАНИЯ КОНЦЕПТУАЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА В ПРОЦЕССЕ ИЗУЧЕНИЯ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ТЕКСТА В ИНОСТРАННОЙ АУДИТОРИИ

Гладилина, И.В. and Усовик, Е.Г. (2010) МЕХАНИЗМЫ МОДЕЛИРОВАНИЯ КОНЦЕПТУАЛЬНОГО ПРОСТРАНСТВА В ПРОЦЕССЕ ИЗУЧЕНИЯ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ТЕКСТА В ИНОСТРАННОЙ АУДИТОРИИ. Вестник ТвГУ. Серия: Филология (1). pp. 109-117. ISSN 1994-3725

[img]
Preview
PDF - Published Version
782kB

Abstract

Работа с художественным текстом при формировании языковой и речевой компетенции студентов, изучающих русский язык как иностранный.

Abstract (en)

The article is devoted to the formation of speech and language compe-tence of foreign students on the material of a fictional text in teaching the Russian language on the advanced level. A method of modelling the concep-tual space of a fictional work can be regarded as one of the approaches to the interpretation of the text, with “fictional concept” becoming the main opera-tional concept, reconstruction of which can be performed in different ways.

Item Type:Article
Additional Information:Гладилина Ирина Владимировна – к. ф. н., доцент, зав. кафедрой русского языка Тверского государственного университета. Усовик Елена Григорьевна – к. ф. н., доцент кафедры русского языка Тверского государственного университета.
Uncontrolled Keywords:языкознание, художественные тексты, языковая компетентность, речевая компетентность
Keywords (en):conceptual space of a fictional text, writer's lexicography, ideographic vocabulary, method of discoursive analysis.
Subjects:8 Языкознание. Филология. Художественная литература. Литературоведение > 81 Лингвистика. Языкознание. Языки
Divisions:Университеты > TverSU > Faculties > Филологический > Кафедра русского языка
ID Code:1471
Deposited By:INVALID USER
Deposited On:08 Jan 2017 08:16
Last Modified:08 Jan 2017 08:16

Repository Staff Only: item control page