Кондратьев, С.Д. (2019) Особенности самооценки и я-концепции у курсантов ведомственного вуза МВД России. Вестник ТвГУ. Серия: Педагогика и психология (1). С. 300-305. ISSN 1999-4133
PDF
- Опубликованная версия
483kB |
Абстракт
Анализируются методологические и прикладные аспекты самооценки и Я-концепции курсантов ведомственного образовательного учреждения МВД России. Рассматриваются мобилизующие силы как созидательная мотивация, или самомотивация, и как деструктивная мотивация, или самомотивация, влияющие на поведение личности курсанта. Описываются отличительные признаки и особенности самооценки и Я-концепции у курсантов ведомственного вуза. Приводятся данные исследования, характеризующие самооценку юношей-курсантов. Делается вывод, что самооценка представляет собой центральное образование личности, во многом влияет и формирует Я-концепцию курсанта
Абстракт (англ.)
Analyzed are methodological and applied aspects of self-assessment and self-concept of cadets of the departmental educational institution of the Ministry of Internal Affairs of Russia. The mobilizing forces are considered as creative motivation or self-motivation and as destructive motivation or self-motivation, affecting the behavior of the individual cadet. The distinctive features and features of self-esteem and self-concept among cadets of a departmental university are described. These studies characterize the self-esteem of young cadets. It is concluded that self-esteem is a central education of the individual, in many respects influencing and shaping the self-concept of the cadet
Repository Staff Only: item control page