LogoTver State University Repository

ОСОБЕННОСТИ ГЕНДЕРНОЙ НЕВЕРБАЛЬНОЙ КОММУНИКАЦИИ В РЕКЛАМЕ

Смелова, М.В. (2010) ОСОБЕННОСТИ ГЕНДЕРНОЙ НЕВЕРБАЛЬНОЙ КОММУНИКАЦИИ В РЕКЛАМЕ. Вестник ТвГУ. Серия: Филология (1). pp. 124-134. ISSN 1994-3725

[img]
Preview
PDF - Published Version
731kB

Abstract

В статье проводится анализ вербального текста рекламы в комплексе со зрительно воспринимаемыми компонентами.

Abstract (en)

The purpose of the investigation is to discover the peculiarities of gender non-verbal communication in modern TV advertisements. The applied discoursive analysis of gender advertising fields allows to decode the language of the unconscious, to analyze the psychic intrasubjective and inter-personal world of male and female advertisement characters. The following forms and types of representation of gender images: motivation, stereotypes, role models, values and attributes have been revealed and explored.

Item Type:Article
Additional Information:Смелова Марина Валерьевна – к. ф. н., зав. кафедрой рекламы Тверского государственного университета.
Uncontrolled Keywords:реклама; рекламные тексты; невербальные коммуникации; гендерлект
Keywords (en):gender, forms of representation, non-verbal communication.
Subjects:6 Прикладные науки. Медицина. Техника > 65 Управление предприятиями. Организация производства, торговли и транспорта > 659 Реклама. Система информации. Связь с общественностью
8 Языкознание. Филология. Художественная литература. Литературоведение > 80 Общие вопросы лингвистики и литературоведения. Филология
Divisions:Университеты > TverSU > Faculties > Филологический > Кафедра рекламы
ID Code:1518
Deposited By:INVALID USER
Deposited On:08 Jan 2017 08:16
Last Modified:08 Jan 2017 08:16

Repository Staff Only: item control page